Llibreria Amiga del mes: Llibreria L’Illa
Llibreria L’Illa de Mollet
La llibreria Amiga d’aquest mes és la Llibreria L’Illa, que va obrir el 13 d’abril de 1996 amb l’objectiu de donar a Mollet una oferta que no tenia: un espai on trobar-se amb la literatura i no haver de sortir de la ciutat a comprar llibres. És una llibreria general amb diverses seccions, però posa un èmfasi especial en la narrativa catalana i castellana i en el llibre infantil i juvenil. A més a més, un tret diferencial de la Llibreria L’Illa és la seva petita secció dedicada a l’islam i a la cultura àrab, una aposta arran de l’organització d’un cicle de xerrades dedicades a l’islam mediterrani, l’any 2001.
Quin personatge de la literatura medieval catalana t’hauria agradat ser?
Més que un personatge de ficció, en triaríem un de real com Ramon Llull, no tant pel seu vessant proselitista del cristianisme, sinó per la seva immersió en altres llengües i cultures que el dugueren a dominar també l’occità o l’àrab.
Quin clàssic medieval català recomanaries als teus clients?
Qualsevol llibre de poesia d’Ausiàs March.
Què és el que més t’apassiona de l’ofici de llibreter?
El que més m’apassiona és el tracte amb el client, poder compartir-hi opinions sobre lectures i que, de tant en tant, et donin les gràcies per haver recomanat un llibre que els hagi agradat. Els llibreters tenim, a més, el privilegi de tenir a l’abast una informació bibliogràfica immensa que, tot i que de vegades pot resultar difícil de gestionar, no deixa de ser un plaer.
Quin serà el paper que tindrà el llibreter i la llibreria en els propers anys?
Som davant un present i un futur incerts. L’amenaça no és només el llibre electrònic. Hi ha llibres de determinades temàtiques que hem deixat de vendre perquè la informació que es troba a la xarxa és molt més ràpida i eficaç (diccionaris, mapes, guies de viatge, llibre tècnic…), fet que ha provocat un descens important en la facturació de les llibreries. Si, a més, hi afegim la crisi i el llibre digital, la situació és força complicada.
Creiem que hi haurà una mena de selecció natural que farà que el mercat es recompongui. No preveiem la desaparició del paper. El bon lector també agraeix el tracte personalitzat que pot rebre en una llibreria mitjana o petita, a diferència de les grans superfícies, més impersonals.